Zum Inhalt springenZur Suche springen

News-Detail

Vier Paper des Lehrstuhls bei der ACR-Konferenz 2020 in Paris angenommen

Herr Prof. Kenning hat zusammen mit Frau Bermes, Frau Zimmermann-Janssen und Herrn Hartmann vier Working Paper bei der Association in Consumer Research (ACR)-Konferenz eingereicht. Die vier Paper wurden angenommen und werden am 04. Oktober auf der Konferenz präsentiert. Die ACR-Konferenz stellt eine der wichtigsten Konferenzen im Bereich der Konsumentenforschung und somit auch im Bereich Marketing dar.

Nähere Informationen zur Konferenz erhalten Sie hier.

Bermes, A., Kenning, P., Maleev, N. (forthcoming): Stop It! Consumer Resilience as a Buffer Against Psychological Conflicts in the Digital Age, in: Advances for Consumer Research.

Bermes, A., Hartmann, M., Kenning, P. (forthcoming): Feeling Pressured to Disclose Personal Information? Understanding The Role of Social Pressure on Consumers’ Information Disclosure Intention, in: Advances for Consumer Research.

Zimmermann-Janssen, V. E. M.; Hütte, C. S., Kluger, J. (forthcoming). Can Handwritten-appearing Typefaces Boost the Effectiveness of Social Norms? – An Experimental Investigation on Sustainable Consumer Behavior, in: Advances for Consumer Research.

Zimmermann-Janssen, V. E. M. (forthcoming). The More, the Worse – When the Communication of High Majority Sizes Decreases the Impact of Descriptive Normative Information on Consumers’ Willingness to Donate. in: Advances for Consumer Research.

Kategorie/n: WiWi-Marketing-Aktuell
Verantwortlichkeit: