16.07.2020 18:19

Vier Paper des Lehrstuhls bei der ACR-Konferenz 2020 in Paris angenommen

Herr Prof. Kenning hat zusammen mit Frau Bermes, Frau Zimmermann-Janssen und Herrn Hartmann vier Working Paper bei der Association in Consumer Research (ACR)-Konferenz eingereicht. Die vier Paper wurden angenommen und werden am 04. Oktober auf der Konferenz präsentiert. Die ACR-Konferenz stellt eine der wichtigsten Konferenzen im Bereich der Konsumentenforschung und somit auch im Bereich Marketing dar.

Nähere Informationen zur Konferenz erhalten Sie hier.

Bermes, A., Maleev, N., Kenning, P (forthcoming): Stop It! Consumer Resilience as a Buffer Against Psychological Conflicts in the Digital Age, in: Advances for Consumer Research.

Bermes, A., Hartmann, M., Kenning, P. (forthcoming): Feeling Pressured to Disclose Personal Information? Understanding The Role of Social Pressure on Consumers’ Information Disclosure Intention, in: Advances for Consumer Research.

Zimmermann-Janssen, V. E. M.; Hütte, C. S., Kluger, J. (forthcoming). Can Handwritten-appearing Typefaces Boost the Effectiveness of Social Norms? – An Experimental Investigation on Sustainable Consumer Behavior, in: Advances for Consumer Research.

Zimmermann-Janssen, V. E. M. (forthcoming). The More, the Worse – When the Communication of High Majority Sizes Decreases the Impact of Descriptive Normative Information on Consumers’ Willingness to Donate. in: Advances for Consumer Research.

Verantwortlich für den Inhalt: E-Mail sendenProf. Dr. Peter Kenning