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Alena Bermes M.Sc.


Foto von

Wissenschaftliche Mitarbeiterin

Alena Bermes M.Sc.
Gebäude: 24.31
Etage/Raum: 02.18
alena.bermes(at)uni-duesseldorf.de
+49 211 81-11543

Sprechzeiten:
Nach vorheriger Vereinbarung.

Lebenslauf

Frau Alena Bermes absolvierte von 2010 bis 2013 ihr Bachelorstudium in General Management an der EBS Universität für Wirtschaft und Recht und Université Paris Dauphine mit einer Aufnahme in das eXebs Fellowship Stipendium und arbeitete als studentische Hilfskraft am Lehrstuhl für Strategisches Marketing von Prof. Dr. Mattmüller. Von 2013 bis 2016 absolvierte Frau Bermes ihr Masterstudium in Betriebswirtschaftslehre mit Major Marketing und Minor Management an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster. Frau Bermes war Teil des „Circle of Excellence in Marketing“ und arbeitete als studentische Hilfskraft am Institut für Marketing von Prof. Dr. Krafft. Anschließend folgte eine zweijährige Berufstätigkeit als Strategieberaterin bei EY-Parthenon (ehemals OC&C Strategy Consultants) mit nationalen und internationalen Projekteinsätzen in den Branchen Retail, TMT, Bau und Private Equity. Seit Oktober 2018 ist Frau Bermes als wissenschaftliche Mitarbeiterin am Lehrstuhl beschäftigt

Aktuelle Forschungsinteressen

Consumer Resilience, Consumer Privacy, Technostress, Personalization

Verantwortlichkeiten

  • Modul BW07 - Kurs 3: Handelsmarketing
  • Modul MW37 - Kurs 1: Business-to-Business Marketing (ehemals MW05 - Kurs 2: Technologie- und Investitionsgütermarketing)
  • Modul MW92: Marktpsychologie
  • Betreuung von Abschlussarbeiten

Publikationen

Bermes, A., Hubert, M., Eberhardt, T. (2021): Bounce Back and Don't Let Go: The Mitigating Effect of Users’ SNS Resilience on SNS Exhaustion and Discontinuous Usage Intention, in: Proceedings of the 29th European Conference on Information Systems (ECIS).

Bermes, A. (2021): Information overload and fake news sharing: A transactional stress perspective exploring the mitigating role of consumers’ resilience during COVID-19, in: Journal of Retailing and Consumer Services, 61, 102555.

Bermes, A., Gromek, C.-L. (2021): Don't Want It Anymore? Resilience as a Shield Against Social Media-​Induced Overloads, in: Wirtschaftsinformatik 2021 Proceedings.

Bermes, A. (2021): Cure or Curse? Exploring the Dark Side of Social Media Amidst the COVID-​19 Pandemic (and Beyond) and How Consumer's Resilience Can Mitigate Its Effects, in: Proceedings of the 2021 AMA Winter Academic Conference.

Bermes, A., Maleev, N., Kenning, P. (2020): Stop It! Consumer Resilience as a Buffer Against Psychological Conflicts in the Digital Age, in: Advances in Consumer Research.

Bermes, A., Hartmann, M., Kenning, P. (2020): Feeling Pressured to Disclose Personal Information? Understanding The Role of Social Pressure on Consumers’ Information Disclosure Intention, in: Advances in Consumer Research.

Bermes, A. (2020): Stop It! Consumer Resilience as a Buffer Against Daily Stressors Accompanying COVID-​19, in: Proceedings of the 23rd International Conference on Multidisciplinary Studies: “Resilience for Survival”.

Bermes, A., Hartmann, M., Danckwerts, S. (2020): Crossing The Line Between Cool and Creepy – Non-​Linearity of Personalization in Online Retailing, in: Proceedings of the EMAC Conference 2020.

Präsentationen

Bermes, A., Hubert, M., Eberhardt, T. (2021): Bounce Back and Don't Let Go: The Mitigating Effect of Users’ SNS Resilience on SNS Exhaustion and Discontinuous Usage Intention. 29th European Conference on Information Systems (ECIS), 14-16 June, Marrackech.

Bermes, A., Gromek, C.-L. (2021): Don't Want It Anymore? Resilience as a Shield Against Social Media-​Induced Overloads, 16th International Conference on Wirtschaftsinformatik, 9-11 March, Essen.

Bermes, A. (2021): Cure or Curse? Exploring the Dark Side of Social Media Amidst the COVID-19 Pandemic (and Beyond) and How Consumer's Resilience Can Mitigate Its Effects, 2021 AMA Winter Academic Conference, 19-21 February, St. Pete Beach, FL.

Bermes, A., Maleev, N., Kenning, P. (2020): Stop It! Consumer Resilience as a Buffer Against Psychological Conflicts in the Digital Age, North American Conference of the Association for Consumer Research 2020, 1-4 October, Paris.

Bermes, A., Hartmann, M., Kenning, P. (2020): Feeling Pressured to Disclose Personal Information? Understanding The Role of Social Pressure on Consumers’ Information Disclosure Intention, North American Conference of the Association for Consumer Research 2020, 1-4 October, Paris.

Bermes, A. (2020): Stop It! Consumer Resilience as a Buffer Against Daily Stressors Accompanying COVID-​19, 23rd International Conference for Multidisciplinary Studies: “Resilience for Survival”, 30-31 July, Cambridge, UK.

Bermes, A., Hartmann, M., Danckwerts, S. (2020): Crossing The Line Between Cool and Creepy – Non-Linearity of Personalization in Online Retailing, The 49th Annual Conference of The European Marketing Academy, 26-29 May, Budapest.

Hartmann, M., Bermes, A., Pfaff, A. (2020): Je mehr, desto besser? Nichtlinearität im Kontext des Personalisierungs-Paradoxons im Online-Handel, 82. Jahrestagung des Verbandes der Hochschullehrer für Betriebswirtschaft e.V. (VHB), 17.-20. März, Frankfurt.

Verantwortlichkeit: